T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 21,2 kilometrelik proje ile Siirt-Kurtalan arasındaki tek yolu bölünmüş yola dönüştürdüklerini kaydetti. Projenin Ilısu Barajı’nın su tutmasıyla etkilenen Reşat Baysal Varyantı’nı ve 3 kilometre uzunluğundaki Havalimanı Bağlantı Yolu’nu kapsadığını belirten Bakan Uraloğlu, “Seyahat süresini 14 dakikaya düşürerek yıllık toplam 206 milyon lira tasarruf edeceğiz.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Siirt – Kurtalan Yolu ve Siirt Havaalanı Bağlantı Yolu Açılış Töreni’nde konuştu. Siirt’in tarihin derinliklerinden süzülüp gelen bir medeniyet beşiği olduğunu söyleyen Bakan Uraloğlu, “Dicle Nehri’nin bereketli sularıyla sulanan bu topraklar, Asur’dan Perslere, Roma’dan Osmanlı’ya kadar sayısız uygarlığın izlerini taşımaktadır.” ifadelerini kullandı.
Botan Vadisi’nin sarp kanyonlarının, Rasıl Hacar’ın eşsiz kaya oluşumlarının ve Billoris Kaplıcaları’nın şifalı sularının, Siirt’i sadece bir şehir değil, adeta bir açık hava müzesi haline getirdiğini anlatan Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Tillo’nun gökyüzüne uzanan minareleri, Botan Çayı’nın çağlayan suları, Siirt’in fıstığı ve battaniyesi; bu şehrin ruhunu ve zenginliğini anlatan sadece birkaç semboldür. Tillo’da her yıl binlerce ziyaretçiyi ağırlayan İsmail Fakirullah Hazretleri’nin türbesi ve İbrahim Hakkı Hazretleri’nin ‘Işık Hadisesi’ ile dünyaya örnek olan ilmi mirası, bu toprakların ruhunu yansıtır. Her yıl 21 Mart ve 23 Eylül’de, Tillo’da güneşin doğuşuyla gerçekleşen bu olay, ilim ve maneviyatın nasıl birleştiğini tüm insanlığa göstermektedir. Siirt, aynı zamanda Hazreti Veysel Karani’nin vefası ve sadakatiyle de anılan bir şehirdir. Veysel Karani’nin türbesi, bu topraklara gelen herkese sevgi, tevazu ve teslimiyet dersi vermektedir.”
Siirt’in AK Parti Hükümetleri nezdinde her zaman özel bir yere sahip olduğunu da belirten Bakan Uraloğlu, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, ülkemizin her köşesinde olduğu gibi Siirt’te de ulaşım altyapısını daha güvenli, konforlu ve sürdürülebilir hale getirmek için durmaksızın çalışıyoruz. Siirt-Kurtalan Yolu ve Havalimanı Bağlantı Yolu gibi projelerle, şehrimizin ulaşım ağlarını yeniden inşa ediyor, bölgemizin ekonomik ve sosyal hayatına ivme kazandırıyoruz.” diye konuştu.
Siirt’in Ulaşım ve Haberleşme Altyapısına 37 Milyar Lira Yatırım
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Siirt’in ulaşım ve haberleşme altyapısına 2002’den bu yana yaklaşık 37 milyar lira yatırım gerçekleştirdiklerini de bildiren Uraloğlu, “2002’de 7 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu yaklaşık 20 kat artırarak 137 kilometreye çıkardık. Bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğu 2 kilometreydi. Onu da yaklaşık 50 kat artırıp 110 kilometreye ulaştırarak Siirtlileri yollarda konfor ve güvenle buluşturduk. 186 kilometre tek yol iyileştirmesi gerçekleştirdik.” açıklamasında bulundu.
8 Önemli Karayolu Projesinin Çalışmaları Devam Ediyor
Siirt Çevre Yolu, Siirt Şehir Geçişi, Kozluk – Baykan Yolu, Batman – Beşiri – Kurtalan Yolu, Siirt – Tillo Yolu ve Küçüksu – Pervari Yolu gibi önemli projeleri tamamladıklarının altını çizen Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“57,2 kilometre uzunluğundaki Siirt-Eruh Yolu’nun 56,2 kilometresini sathi kaplamalı olarak bitirdik ve proje kapsamındaki Zarova ve Botan Köprülerini açtık. Küçüksu-Hizan-Pervari Yolu ile birlikte Botan Çayı üzerinde inşa ettiğimiz Türkiye’nin en uzun orta açıklıklı Beğendik Botan Köprüsü ile Pervari İlçesi'nin Bitlis ve Van'a güvenli ve konforlu ulaşımını sağladık. Bu köprümüz tedirginlikle geçilen Botan Çayı’nı tarihe gömdü ve üzerinde yapılan seyahati güle oynaya izlenen bir doğa seyrine dönüştürdü. Beğendik Köprüsü’nden açıldığı günden bu yana toplam 1 milyon 810 bin araç geçti.”
Uraloğlu ayrıca, Siirt – Eruh Devlet Yolu, Siirt – Pervari Yolu, Kozluk – Baykan – Bitlis Yolu, Batman-Beşiri-Kurtalan Yolu BSK Yapılması gibi 8 önemli karayolu projesinin çalışmalarının da devam ettiğini kaydetti.
“Siirt-Kurtalan Arasındaki Tek Yolu Bölünmüş Yola Dönüştürmüş Olduk”
Bugün açılışını gerçekleştirdikleri Siirt-Kurtalan Yolu ve Havalimanı Bağlantı Yolu’nun, Siirt’in ulaşım altyapısında önemli bir dönüm noktası olduğunu belirten Uraloğlu, “21,2 kilometre uzunluğundaki bu proje, Ilısu Barajı’nın su tutmasıyla etkilenen Reşat Baysal Varyantı’nı ve 3 kilometre uzunluğundaki Havalimanı Bağlantı Yolu’nu kapsamaktadır. Bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardına yükselttiğimiz bu güzergâh, Reşat Baysal Köprülü Kavşağı ve 8 adet hemzemin kavşak ile de donatılmıştır. Bu projeyle, Siirt-Kurtalan arasındaki tek yolu bölünmüş yola dönüştürmüş olduk.” dedi.
Akaryakıttan ve Zamandan 206 Milyon Lira Tasarruf
Bakan Uraloğlu, sathi kaplamalı yolları bitümlü sıcak karışım kaplamayla yenileyerek, Siirt-Batman aksında seyahat konforunu ve trafik güvenliğini artırdıklarını da belirtti. Uraloğlu, havalimanı bağlantı yolunun bölünmüş yol standardına kavuşmasıyla, vatandaşların havalimanına ulaşımını kolaylaştırarak bölgede üretilen fıstık, bal ve diğer tarım ürünlerinin yurt içi ve yurt dışı piyasalarına erişimini de hızlandırdıklarını söyledi. Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Hizmete sunduğumuz bu projeyle seyahat süresini 14 dakikaya düşürerek; zamandan 163 milyon lira, akaryakıttan ise 43 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 206 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren karbon salınımını 2 bin 541 ton azaltarak doğanın korunmasına katkıda bulunacağız. Bu yol, Siirt’in ticaret ve turizm potansiyelini daha da büyütecek, bölgenin ekonomik kalkınmasına güçlü bir katkı sağlayacaktır. Bölgedeki tarım ve sanayi ürünlerinin limanlara ve uluslararası pazarlara ulaşımı hızlanacak, Siirt’in ihracat hacmi daha da büyüyecektir.”
Siirt-Kurtalan Yeni Demiryolu Projesi Yatırım Programına Alındı
Siirt’in havayolu ve demiryolu altyapısını da güçlendirdiklerini ifade eden Uraloğlu, “Havalimanı’nı yenileyerek sivil havacılığa kazandırdık. Şu anda Ankara ve İstanbul’a haftalık 14 uçuş gerçekleştiriyoruz. Yolcu talebini karşılamak için yıllık 100 bin olan yolcu kapasitesini 250 bine çıkaracak yeni terminal binası çalışmalarına da başladık. Şimdi size çok önemli bir müjdeyi veriyorum. Siirt-Kurtalan yeni demiryolu projesini Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın onayı ile 2025 yatırım programına aldık. 34 kilometre uzunluğundaki bu hattın 28 Mayıs’ta ihalesini yapıyoruz.” dedi.
Ayrıca, Yolçatı-Diyarbakır-Kurtalan ve Diyarbakır-Mazıdağ hattını modernize ederek dizayn hızını saatte 160 kilometreye de çıkaracaklarını da dile getiren Uraloğlu, “Hiç şüpheniz olmasın ki, Siirt’in manevi mirasını geleceğe taşıyacak, ekonomik ve sosyal hayatını güçlendirecek projelerle yanınızda olmaya devam edeceğiz.” açıklamasında bulundu.
Konuşmaların ardından Bakan Uraloğlu, Vali ve Belediye Başkan Vekili Kemal Kızılkaya, Gülşen ile diğer katılımcılar, kurdele keserek yolun açılışını gerçekleştirdi.
Daha sonra Uraloğlu, açılışını yaptıkları yolda Togg kullandı.
Törene AK Parti Siirt Milletvekili Mervan Gül, AK Parti İl Başkanı Bahri Caner Özturan, İl Emniyet Müdürü Necmettin Öztürk, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Uğur Özmen, Siirt Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nihat Şındak, belediye başkanları, kamu kurum ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ve vatandaşlar katıldı.
“Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Siirt Valiliği'ni ziyaret ederek İl Koordinasyon Toplantısı'na katıldı. “
Bakan Uraloğlu, Siirt-Kurtalan Yolu ile Siirt Havaalanı Bağlantı Yolu'nun açılışını gerçekleştirdiklerini ve yeni havalimanı terminalinin inşaatına başlandığını duyurdu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Siirt Valiliğini ziyaret etti, İl Koordinasyon Toplantısı'na katıldı.
Siirt Valiliğini ziyaret eden Bakan Uraloğlu, burada Vali ve Belediye Başkan Vekili Kemal Kızılkaya ve protokol üyelerince karşılandı.
Valilik Şeref Defteri'ni imzalayan Uraloğlu, Valilik Toplantı Salonu'nda düzenlenen İl Koordinasyon Toplantısı'na katıldı.
Uraloğlu, toplantının ardından yaptığı açıklamada, Siirt- Kurtalan Yolu ve Siirt Havaalanı Bağlantı Yolu'nun açılışını gerçekleştirdiklerini belirterek bu projenin hayırlı olmasını diledi.
Siirt Havalimanı'nda yıllık 100 bin olan yolcu kapasitesini 250 bine çıkaracak yeni terminal binasının çalışmalarına başladıklarını bildiren Uraloğlu, şunları kaydetti:
"Hedefimiz bu sene sonuna kadar orayı bitirmek. Özellikle karayollarımızda 8 proje var, yapım çalışmalarına devam ettiğimiz. Siirt'ten Eruh yoluna kadar bitirdiğimiz birçok proje var. Onların da son durumunu değerlendirdik. Bakanlığımızın ilimize AK Parti hükümetleri döneminde yaptığı 37 milyar liralık bir yatırım var. Bu kıymetli. Siirt'in talebi olan Siirt Kurtalan arasındaki demir yolunun başlatılması ile ilgili müjdeyi de paylaştık. Bu konuda da Sayın Milletvekilimiz, Valimiz, İl Başkanımızın takipleri, talepleri noktasında bir gayretleri oldu. Biz de bunun projesini yapmıştık. Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatıyla Siirt Kurtalan arasındaki yaklaşık 34 kilometrelik demir yolunu bu sene yatırım programına aldık. Hızlıca buradaki ihaleyle ilgili çalışmaları başlattık ve inşallah 28 Mayıs'ta ihalesini yapacağız ve ihale sürecini tamamladıktan sonra yaz içerisinde tamamlamayı planlıyoruz. Şantiyelerinin de kurulup inşallah bir kazma vururuz. Siirt'imize, bölgemize hayırlı uğurlu olsun. Önemli bir yatırım, 30 milyar liralık bir yatırımdan bahsediyoruz."dedi.
Bakan Uraloğlu Siirt’te Esnafı Ziyaret Etti, Cenaze Törenine Katıldı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Abdulkadir Uraloğlu, Valimiz Sayın Dr. Kemal Kızılkaya, AK Parti Siirt Milletvekili Mervan Gül ve AK Parti İl Başkanı Av. Caner Bahri Özturan ile birlikte Güres Caddesi'nde esnaf ziyareti gerçekleştirdi. Siirtli hemşehrilerimizle samimi bir sohbet gerçekleştiren heyet, esnafa hayırlı işler dileyerek taleplerini dinledi.
Bakan Uraloğlu ve Vali Kızılkaya, Milletvekili Mervan Gül’ün vefat eden dayısı Ömer Tekin’in Şeyh Musa Camii’nde düzenlenen cenaze törenine de katıldılar. Merhuma Allah’tan rahmet; Milletvekilimize, ailesine ve yakınlarına başsağlığı diliyoruz.
İlimizde temasve ziyaretlerini tamamlayan Bakan Uraloğlu daha sonra kentten ayrıldı.